Paprika…

There is this famous American photographer named Edward Weston, that got famous by photographing a paprika. I’ve seen that photograph too. The good old man took for this a rumpled paprika. I found the picture quite dark and it took some time for me to see a paprika in it due to the background.Maybe that has been the reason why he got famous with it ‘cause probably not everyone could see this so because of this people labeled it as rare art…..Everybody sees what it wants to see in a photograph…. I’ve to lead my own feeling speaking to me when I took this picture of the paprika…

 

 

Er is een bekende amerikaanse fotograaf genaamd Edward Weston, die beroemd schijnt te zijn geworden met het fotograferen van een paprika. Ik heb die foto ook gezien en de goede man heeft zeg maar een min of meer in verkreukelde vorm gegroeide paprika genomen, de foto zelf vond ik zeer donker en het duurde ook even voor ik er een paprika in zag, dit was ook vanwege de achtergrond. Misschien is dat ook wel de reden geweest dat hij daarmee beroemd is geworden, men kon niet meteen zien dat het om een paprika ging! Maar men zag er in die tijd een kunstvorm in…Iedereen ziet wat hij in een foto ziet..Ik heb mijn eigen gevoel erin laten spreken toen ik deze foto nam van…. de paprika!

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

